Author Topic: Smh Amelia got to play a concert in France  (Read 450 times)

Jdog on: November 04, 2017, 22:58

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 7013
  • Karma: +7/-9
    • View Profile
I really hope in 2018 concerts for the relevant DRC based musicians get to be played again, no one cares for hasbeens but their friends and family. Ba Jaloux na ba motema mabe.  "plein a craquer" ha did not show the crowd once.
Biso nionso toko landa changement-Maniango

Matebu #1 on: November 04, 2017, 23:21

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2309
  • Karma: +5/-4
    • View Profile
I was about to come and say here's Jdog again hating on a local Europe artist thinking it was at a bar or their usual small venues But... Zenith??? lol damn some pact/agreement must've been made because zero noise was made.

I'm a big Aimelia fan, but come on... a bigger artist deserves the Zenith venue and equally peaceful performance

Let's face it, it's more than just friends and family attending, you and JV y'all love using that line too often. The way YouTubers label every single concert "plein á craquer" is really annoying. Mensonges
« Last Edit: November 04, 2017, 23:24 by Matebu »

CM PRINCE #2 on: November 04, 2017, 23:55

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1412
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
Yeah usually I have no problem with Europe based artists beforming at bars and that but zenith??? Come on man that's pushing it I like Aimelia but this is ridiculous even the comments on YouTube and the thumbs down shows a lot of people aren't happy about it but yeah matebu's right it's more then just family and friends

CM PRINCE #3 on: November 05, 2017, 01:49

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1412
  • Karma: +1/-0
    • View Profile
Wait I just watched it, it wasn't at zenith (damn click bait) it was at some world music festival he played for an hour the majority of the crowd was white

Matebu #4 on: November 05, 2017, 02:04

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2309
  • Karma: +5/-4
    • View Profile
Wait I just watched it, it wasn't at zenith (damn click bait) it was at some world music festival he played for an hour the majority of the crowd was white

lol, these YouTubers are getting real good at finessing. 100k views in a week here we come

Jdog #5 on: November 05, 2017, 18:59

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 7013
  • Karma: +7/-9
    • View Profile
I was about to come and say here's Jdog again hating on a local Europe artist thinking it was at a bar or their usual small venues But... Zenith??? lol damn some pact/agreement must've been made because zero noise was made.


Small venue or not a concert is a concert and the DRC based artists  should be playing as long as the Europe based ones are. These artists are "ba collabo" with the those "freedom fighters".
Biso nionso toko landa changement-Maniango

Matebu #6 on: November 05, 2017, 19:27

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2309
  • Karma: +5/-4
    • View Profile
I was about to come and say here's Jdog again hating on a local Europe artist thinking it was at a bar or their usual small venues But... Zenith??? lol damn some pact/agreement must've been made because zero noise was made.


Small venue or not a concert is a concert and the DRC based artists  should be playing as long as the Europe based ones are. These artists are "ba collabo" with the those "freedom fighters".

The DRC artists don't want small Europe venues, you have to remember. For them, it's big concert venues or nothing, and rightfully so.

For example If a bar owner called Fabregas or Héritier's people to have them perform there on a Saturday, they would probably hang up the phone. It's not worth the effort